Kalendář akcí
<< | Prosinec 2022 | >> | ||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
POSLÁNÍ
Posláním služby Chráněné bydlení je umožnit dospělým lidem s mentálním postižením, chronickým duševním onemocněním a etylickou demencí žít v samostatných domácnostech ve městě Litvínov. Podporovat a rozvíjet samostatnost těchto lidí podle jejich individuálních potřeb tak, aby se dokázali začlenit a uplatnit v běžné společnosti a byli schopni podle svých schopností a dovedností přebírat zodpovědnost za svůj život.
ZÁKLADNÍ ČINNOSTI SOCIÁLNÍ PÉČE
Ubytování
V samostatných bytech v lokalitě Litvínov. V každém bytě je k dispozici kuchyň, chodba, koupelna s WC, obývací pokoj, pro každého klienta soukromý pokoj standardně vybavený.
Stravování
Poskytovatel zajišťuje klientům oběd, a to denně podle doporučených nutričních norem včetně dietní stravy, s možností výběru ze dvou variant. Klient oběd nemusí od poskytovatele odebrat. Ostatní jídla během dne si klient zajišťuje sám s pomocí a podporou personálu CHB.
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Podpora či pomoc dle individuální potřeby klienta, např. hygieny, holení, oblékání atd.
Pomoc při zajištění chodu domácnosti
Podpora při nácviku manipulace s penězi, nákupy, jednání s úřady, využívání veřejných služeb, nácvik pracovních návyků aj.
Úklid, praní a žehlení prádla si každý klient v rozsahu svých schopností a dovedností provádí sám nebo s pomocí personálu CHB. Opravy prádla a drobné opravy v domácnostech zajišťuje poskytovatel.
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti včetně zájmových aktivit
Zprostředkování činností, které svým charakterem podporují a vytvářejí možnosti pro naplnění potřeb, zájmů a přání klientů, např. vzdělávání dospělých, zapojení do sociální rehabilitace.
Pomoc a podpora klienta při upevňování kontaktu se svou rodinou.
Podpora klienta v oblasti partnerských vztahů.
Sociálně terapeutické činnosti
Nabídka práce v terapeutických dílnách (keramika, rukodílna, dřevodílna), nabídka práce v Sociálně terapeutické dílně (cvičné kavárně), pomoc a podpora klientů při uplatňování se na otevřeném nebo chráněném trhu práce aj.
Zprostředkování kontaktu klientů se společenským prostředím, využití regionálních kulturních, sportovních a společenských akcí a ostatních veřejných služeb v okolí Chráněného bydlení.
Podpora a pomoc při využívání běžně dostupných veřejných a informačních zdrojů (nácvik práce s PC a internetem).
Pomoc a podpora při prosazování práv a oprávněných zájmů klientů
Prostřednictvím poskytované služby dbáme, aby nedocházelo k porušování základních lidských práv a, aby se v co největší míře zamezilo předsudkům a negativnímu hodnocení klientů ze strany zaměstnanců i ze strany veřejnosti.
Zprostředkování lékařské, zdravotnické a ošetřovatelské péče
Podle individuální potřebnosti klienta.
CÍLE
Poskytnout klientům účelně zařízené bytové jednotky, které budou zohledňovat potřeby a přání jejich obyvatel a svou polohou usnadní klientům využívání veřejných služeb.
Podpořit klienty při rozvíjení a využívání svých dovedností tak, aby byli schopni řešit situace vyplývající ze života v běžné společnosti.
Podpořit klienty při zvyšování samostatnosti tak, aby se stali nezávislými na pomoci svého okolí.
Pomáhat klientům při rozhodování o přechodu do samostatného života.
Zajistit klientům potřebné navazující služby, např. sociální rehabilitaci.
Otevřeným způsobem předávat informace o službě, předcházet vzniku předsudků a negativních reakcí veřejnosti.
Pro zkvalitnění práce zaměstnanců v Chráněném bydlení zajistit jejich průběžné vzdělávání a podporu formou pravidelné supervize.
Podporovat klienty při plánování využití volného času.
Službu poskytovat v souladu s vnitřními pravidly služby pro dodržování práv a svobod a pravidly pro ochranu osobních údajů.
ZÁSADY POSKYTOVANÝCH SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Při poskytování sociální služby Chráněné bydlení se řídíme zákonem 108/2006Sb., o sociálních službách, Standardy kvality sociálních služeb, Etickým kodexem a vnitřními pravidly organizace.
Služba je poskytována podle základních principů: